Psycholog Moos: Hnízdilova iniciativa poškozuje náš obor

6 05 2010

Anonym mi přeposlal odpověď, kterou poskytl Petr Moos, jeden z psychologů, kteří byli osloveni Hnízdilovou skupinou. Moos se k iniciativě lékařů Hnízdila a Stránského staví skepticky.  Od: „Moos.Petr“
Komu: petr.podlesny
Datum: 24.04.2010 10:05
Předmět: Re: Série článků p. Bartoše

Také zdravím ještě jednou.

Už mě moc nebaví se tím pořád zabývat, protože nejste jediný, kdo mi neustále píše o nějaké vyjádření. Navíc jsem se té iniciativy vůbec neúčastnil a panu Bartošovi jsem odpověděl nechtěně ve dvou větách, což se mi zase vrací. Takže Vám teď napíšu pár řádků a tím definitivně končím:

Samozřejmě, že to pan Bartoš zbytečně nafukuje a napsal jsem mu, že je to podobně dětinské, jako ta celá iniciativa. Psal mi, že podává trestní oznámení za velezradu (vlastizradu, pozn. ABB). No tak řekněte sám, není to celé ujeté? Jinak o té iniciativě kolegů si myslím tohle: rozumím tomu, co chtěli říct a na co chtěli poukázat. Klaus rozhodně není můj favorit a jeho blokování Lisabonské smlouvy mě strašně štvalo, stejně jako jeho narcistní, učitelský a manýrovací projev. To je asi i to, co dráždí intelektuály, včetně Tomáše Halíka, který Klause nemůže ani cítit. No ale pokud mi kolegové nabídnou účastnit se iniciativy, která nemá smysl a navíc výrazně poškozuje náš obor, tak s tím prostě nemohu souhlasit. V našem oboru platí jednoznačná pravidla, daná zákonem o lékařském tajemství, a také přísný etický kodex. Tzn., že pokud se s někým bavíte o pacientovi, o jeho diagnózách, porušujete lékařské tajemství. Pokud to děláte veřejně v médiích, dopouštíte se de facto těžkého přestupku. Kdybych např. já teď zveřejnil, kdo ze známých osobností ke mně chodí do analýzy a co mu je, seberou mi okamžitě licenci a zaplatím spoustu peněz jako pokutu a ještě k tomu se těžce zdiskredituji. Je to naprosto nemyslitelné. Tak to je jedna věc. Druhá věc je, že si myslím, že psychologové a psychiatři by neměli zneužívat svého oboru jako nástroje k posuzování druhých lidí veřejně s tím, že oni to vědí jaksi lépe a má to větší váhu. Novináři mě k tomuto nutí neustále, volají a kontaktují mě kvůli vyjádření k čemukoli, aby to mělo váhu psychologa. To je nesmysl a také to odmítám. Pokud kolega do novin udělá psychologický rozbor nějakého politika, je to břídil a neumí se ovládat, navíc je sám narcisticky obsazen.

Takže: iniciativě kolegů rozumím, jako fantazie a provokace je to zajímavé, nicméně s naším oborem neslučitelné, takže mě to minulo. Nic víc v tom nevidím a pokud pan Bartoš někoho chce soudit za velezradu, je to jeho věc a jeho energie. Já to vidím jako naprosto zbytečnou a přehnanou reakci. Klause bych ještě pochopil, ale Bartoše ani náhodou.

Tím končím a více neodpovídám.
Mějte se hezky.
Petr Moos

Akce

Information

Zanechat Odpověď

