Podivný příběh pana Jakla a pana Hyde

28 11 2009

Jan Hnízdil

Noc z devatenáctého na dvacátého května l.p. 2009 byla temná jako uhel a tichá jako smrt. Nad Pražským hradem se válela hustá mračna. Kolem půlnoci se na chvíli roztrhla a katedrálu ozářil snop měsíčních paprsků. V té ponuré chvíli se, jako posel ze záhrobí, v mém počítači zjevil mail. Z adresy jakl@volny.czTato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript mi kdosi bez vysvětlení poslal text podivuhodné přednášky zástupce vedoucího Kanceláře prezidenta republiky Dr. Petra Hájka „Já přeci z opice nepocházím“. Hrdlo se mi hrůzou sevřelo. Proč právě mně? Neznám ani prezidentova kancléře, ani jeho zástupce. Nikdy jsem nestudoval ani okultní vědy, ani darwinizmus. Se svými obavami jsem se svěřil několika přátelům. Nikdo nebyl schopen záhadu vysvětlit. Zlé předtuchy jsem se od té doby nezbavil. V následujícíh měsících jsem s narůstajícím zděšením sledoval chování pana prezidenta. V jeho tváři se čím dál víc zrcadlila zloba. Sváděl svěřepý boj se stíny ochránců životního prostředí, s hrstkou věrných se rozhodl bránit svoji zemi proti sudetským Němcům, proti celé Evropě. S kolegy lékaři jsme se koncem října mailem svěřovali s obavami o jeho zdraví, naléhavě hledali způsob, jak bychom mu mohli pomoci. Na nic jsme nepřišli

Sedmadvacáteho října se ozval hlas ze záhrobí podruhé. Za bílého dne mi přišel z adresy jakl@volny.czTato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript další mail. „Samozvaný pane, bavíte se dobře…? Nebojte, máme Váš zastydlý aktivizmus pod kontrolou. Zdraví L.J.“, stálo v něm. Na zádech mi vyrazil studený pot. To nemůže být prezidentův kancléř, něco tak ďábelského by nikdy neudělal, snažil jsem se uklidnit sám sebe. Marně. S děsivým podezřením jsem se svěřil Lidovým novinám (Listopad zastydlého aktivisty, LN, 16.11.2009). Podivný příběh dostal rychlý spád. O čtyři dny později oznámil pan Jakl lidu této země, že mi nikdy žádný mail neposlal a adresu jakl@volny.czTato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript nikdy nepoužíval (Hnízdo zášti a lži, LN, 20.11.2009). .Zlá předtucha se naplnila. Když dostanete z adresy jakl@volny.czTato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript opakovaně mail, jeho autor vstupuje do soukromé korespondence týkající se Hradu a svoje texty signuje L.J., můžete si být jistí, že to není pan Jakl. Jediný, kdo mohl znát obsah naší korespondence, vědět kdo ji inicioval, jak probíhala a jaké možnosti léčby jsem zvažovali je někdo úplně jiný. Pan Hyde! Byl to on, kdo zosnoval zvrácený plán.

K děsivé proměně došlo před patnácti lety. Do mojí ordinace na Karlově náměstí tehdy vbelhal bolestí zkřivený pan Jakl. Pokus o jeho napravení se nezkušenému lékaři nezdařil. To zapraštění muselo být slyšet až na chodbě nemocnice. Ordinaci opuštěli dva. Pan Jakl a pan Hyde. Ten první se časem stal dobrým a spolehlivým kancléřem prezidenta. Ten druhý manipulátorem a intrikánem. Proměna se z počátku odehrávala jen v noci. Postupně se ale návraty do podoby dobrého Jakla přestávaly dařit i za bílého dne. Podivný příběh má jediné řešení. Aby se zlého Hyda zbavil, musel by dobrý Jakl zmizet s ním.

http://www.dr-pothe.com/index.php?view=article&catid=69%3Akategorie-blog&id=185%3Alanek-mudrjhnizdila&option=com_content&Itemid=121

Akce

Information

Zanechat Odpověď

